Så kan det va...

Jaha, om några timmar åker älskade skitungen och papsen hem då :(
Det har vart svin mysigt att ha dom här, men tiden har gåt helt sjukt fort...
Inte riktigt orkat med deras turist liv, speciellt den delen med att ligga på stranden varje dag, börjar va riktigt less på det vid det här laget.
Annars har vi mest chillat bara, men jag måste säga att jag är heeeelt slut i huvudet nu!!

Jag är så trött, så trött.. men sova det är omöjligt!!

I 9 dagar har jag försökt jonglera turist liv med mitt eget liv(om man nu kan kalla det liv)...
Vanligtvis är det lätt för mig att separera på "sverige jag" och "spanien jag", men nu blev det för nära på, det blev riktigt svårt, allt höll på att blandas ihop, som att nån rörde om med en mixer, och det gillar vi inte!
Inte för att själva "jag" är så annorlunda, men alla andra är det, allt annat är det!
Det ser man på bara dyngsrytmen som jag numera har, visst jag kan vakna hyfsat tidigt ibland, ganska ofta faktiskt, men jag kan inte gå och lägga mig, jag tycker det e mysigt att sitta uppe hela nätter och bara vara om inte annat.
Och mat tiderna sen då, ja...vi svenskar är ju vana vid att få i oss middag innan sju... hmmm, när var det middags tid för mig sist?
Men värst är nog ändå fördomarna, erkänner, har massor av dom själv också, men jag har nog lärt mig att leva med dom på ett annat sätt..
Och det har ju inte bara vart från ett håll,
och där ser man ju det att verkligen ALLA har fördomar om ALLA...
Vi kommer aldrig lära oss förstå allt som någon annan gör, tycker eller tänker.
Så är det bara, lär dig leva med det, men snälla tänk på vad du säger!!
Jaja, ska inte sitta och predika mera, för som sagt så har jag MASSOR med fördomar själv!!

Som säkert många av er som läser min blogg redan vet, så är jag snart påväg tilbax till sverige, ett tag iaf, och det har känts underbart att veta att jag snart kommer få krama om min mamma, min älskade syster och dom bästa vänner som finns och som jag saknar helst sjukt mycket!!
Men, nu börjar paniken smyga sig på, vill jag åka? Varför åker jag? Va fan ska jag göra där? Hur skulle det nu gå om jag stannar här?
Det känns som att om jag åker, så måste jag göra något med mitt liv, och eftersom jag inte har den blekaste aning om vad det är jag verkligen vill, så vill jag heller inte göra det beslutet nu!
Och dessutom, så händer det för mycket just nu för att jag ska vela lämna allt...

Hmm...men oroa er inte, jag kommer en sväng iaf :)

Ja, nu kanske man skulle gå och försöka sova också, kl börjar vara en hel del just nu, men imorgon ska jag inte göra nånting alls så det e lugnt!!!!

Go natt!!



Kommentarer
Postat av: I-S

NÄÄÄÄR KOMMER DU BEJBI!?

2009-08-16 @ 09:19:12
Postat av: Anonym

Snart gums, nån vecka kanske!!

2009-08-16 @ 16:06:31
Postat av: Lisa

Vad härligt att läsa orden om fördommar... lär dig att leva med livet, du måste inte alltid vara om dig och kring dig och förstå allt. Smart sagt. Och ja, alla har fördommar så inte för den skull, men du väcker en tanke som fanns här hos mig när vi kom hem från semestern.

Ha det bra, take care.

2009-08-17 @ 17:56:20
URL: http://llllisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0