That kind of day...

Idag har varit en dag då allt har vart skit, en dag då man bara vill gömma sig under täcket, en dag då man har ont inombords, en dag då man mår illa så man vill spy, en dag med alldeles för mycket tankar, en dag då man är äcklig och ful, en dag då ingen bryr sig, en dag då man bara vill vara ensam, en dag då ett vänligt "hej" hade kunna få mig att brista och börja gråta!

Man har såna dagar ibland utan någon egentlig anledning, utan att något speciellt har fått en att känna så.
Men det känns lika hemskt ändå, om man tror alltid att det aldrig kommer kännas bra igen, att det onda aldrig kommer att försvinna igen.
Men det gör det, det förvinner, och det känns bättre, ibland tar det lite längre, ibland går det över fort, men det onda försvinner, och du kommer alltid att må bättre, det är faktiskt sant att tiden läker såren, ärren blir kvar och dom försvinner aldrig men en dag har du inga öppna sår kvar.
Idag har det varit en sån dag då det kändes som att alla gamla sår revs upp, men egentligen är det bara ärren som ömmar!


Här är några låtar som jag typ har spelat sönder idag, dom får mig att le, gråta, minnas, glömma och skratta.
Dom kan få mig att må bra en dag som denna, dom kan få mig att gråta redan nästa...
Vissa har jag hört första gången första gången för typ 10 år sen, andra idag.
Det dom har gemensamt är att dom får mig att lyssna, känna.
Så lyssna gärna på dom när ni vill känna efter :)

Aerosmith - I Don't Wanna Miss a Thing

Ozzy Osbourne Mama - I'm coming home

Maria Mena - I miss you love

Jenni Vartiainen - Ihmisten Edessä

Nostra Love - Ängel

No Doubt - Don't speak

Alicia Keys - Fallin

Plain White T's - A Lonely September

Superchick - Beauty From Pain

Sonata Arctica - The Wind Beneath My Wings

The Rasmus - F-F-F-Falling

Outlandish ft Sami Yusuf - I've Seen

Outlandish - Aisha

Takida - Broken

3 doors down - Kryptonite

Mimikry - En flicka som är stark

Kaija Koo - Jos Sua Ei Ois Ollut

Anssi Kela - Milla

Dingo - Levoton Tuhkimo

Breed 77 - El Rio

Metallica - Nothing else matters

Ozzy Osbourne - Dreamer

Seether and Amy Lee - Broken

Nirvana - About a girl

Buckcherry - Sorry

System Of A Down - Lonely Day

Meredith Brooks - Bitch

Ville Valo feat. Natalia Avalon - Summer Wine


Jobbar imån och med tanke på att kl är 06.05 för tillfället så tror jag ja borde börja sova, men sömnen känns långt långt borta.
Men så länge jag sitter med den här lilla saken i famnen och fortsätter att spela dom här låtarna så kommer jag aldrig att somna, så jag får nog ta och säga god natt nu, hoppas ni alla andra ligger och sover riktigt sött just nu!

Jag saknar. Jag önskar. Jag drömmer. Jag längtar. Jag hoppas. Jag känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0